miércoles, 28 de abril de 2010

L'Experiència Turquesa!


Fent memòria de tot el projecte Tu ets la teva estrella. He parlat diverses vegades, en realitat moltes, d'aquest projecte que tenim entre mans amb na Carolina Ibac una poetessa de Catalunya amb qui vàrem començar a fer un poema i li vàrem comentar i així un seguit de poemes, fins que se li va ocórrer fer de tots aquests poemes un llibre. Reunir-los i fer un poemari amb ells.
http://www.definicionabc.com/wp-content/uploads/estrella1.jpg

Tot això ens ha vengut molt de nou. Poc a poc ens hem anat involucrant en aquest projecte. Tant ens hem involucrat que finalment n'escriurem el pròleg. Trob que fer de col·laborador d'un llibre és molt important. L'epíleg el farà la nostra professora Antònia.

La poesia és un mitjà d'expressió molt bonic i preciós. Sempre m'ha agradat des de que vaig llegir el primer poema i no sé ni per què. La poesia que han escrit els clàssics també està molt bé, però és més complicada. Sempre intent entrendre-la. Els poemes de na Carolina són bons d'entendre perquè són actuals i parla sobre la vida mateixa, sobre coses que poden ocórrer a la vida quotidiana de qualsevol persona. També hi són presents sentiments amb els que et pots sentir identificat i somnis que t'agradaria que es complissin.

A part de tot això, també he de dir que l'idioma fa que encara m'hi senti més identificat, la llengua catalana sempre m'ha agradat molt, abns sempre llegia poemes en castellà i aquest any he descobert que, en català, m'agraden més.

Aquesta experiència ha estat molt enriquidora en molts d'aspectes. A nivell escolar, he llegit més poesia que mai i en català, cosa que no feia abans perquè no m'agradava. A nivell ortogràfic trob que he millorat molt, també gràcies a la feina al meu blog personal. A nivell personal, m'ha fet pensar en moltes de coses i sentir-ne d'altres. He descobert com em puc expressar amb les paraules adequades.

Un dels poemes que més m'ha agradat és el de Tu ets la teva estrella. És un poema molt inspirador, d'aquests que et fan volar i parlen metafòricament de la vida. L'altre poema que també m'ha agradat molt és La marca de la diferència. És un poema que parla sobre la diferència i el fet d'acceptar-la. Se'n treu una gran lliçó: Ser diferent és més enriquidor.




No hay comentarios: